Rozpowszechnianie strony w internecie wymaga adekwatnej strategii i konsekwentnych działań. Składa się na nią: regularne dodawanie wartościowych treści, linkowanie, a również stosowanie się do zasad SEO. Strona nabiera wartości po czasie.
Regularnie updatowane stron, które są w sieci od lat, mogą być źródłem dodatkowych pieniędzy. Najczęściej natomiast zależy nam, aby strona wyskoczyła na wysokiej pozycji w Google, by klienci zapoznali się z ofertą i dokonali zakupu. Promowanie strony w internecie w pigułce?
Strategia SEO
Stronę, a także dodawane treści należy zoptymalizować pod kątem SEO. Warto zaplanować takie działania już na etapie wyboru domeny. Jeśli w domenie występują frazy promujące nasz biznes, mamy ułatwione zadanie. Co więcej prosta i bezpośrednia nazwa sugeruje bezpośrednio, czym się zajmujemy. Oprócz domeną warto o frazy uzupełnić meta opisy i meta tytuł, a też opisy obrazków. Frazy powinny występować również w śródtytułach, być wytłuszczone w tekście, odnaleźć się w pierwszym akapicie. Im dłuższe i równocześnie bardziej wartościowe treści, tym bardziej Google je ceni. Dlatego warto analizować teksty, by rozchodziły się wirusowo w mediach społecznościowych. Frazy dla naszego biznesu sprawdzimy w narzędziu Google Adwords.
Jakie frazy wybrać?
Słowa kluczowe powinny być precyzyjnie określone, na zbyt ogólne panuje duża konkurencja i jeśli nie mamy budżetu, którym możemy konkurować z korporacjami i zamożnymi klientami, warto zdecydować się na 3-członowe frazy, przykładowo zawierające informację o lokalizacji naszej firmy. Google wychodząc naprzeciwko potrzebom klientów, proponuje im firmy, które są najbliżej miejsca ich pobytu. Dlatego warto zadbać o pozycjonowanie lokalne, dodając adres swojej firmy na stronie, mapę Google, a też dodając ją do internetowych baz firm.
Linkowanie
Kolejny elementem strategii SEO jest linkowanie. Sposób na uzyskanie bezpłatnych linków jest założenie profili w mediach społecznościowych i regularne dodawanie tam linków, przykładowo. w opisie na Instagramie, w postach na Facebooku czy w tweetach. Warto również zakupować artykuły sponsorowane na wortalach o wysokiej pozycji w Google. Jeżeli już z kolei przygotujemy przydatny artykuł, istnieje szansa, że autor bloga lub portalu odwdzięczy się linkiem.
Pozycjonowanie stron to długotrwały proces. Jeżeli nie kojarzymy się na tym, nie mamy wiele czasu, warto powierzyć tę usługę firmie, a własną pracą skoncentrować się na rozwijaniu biznesu.
Polecam sprawdzić widoczne w naszej ofercie: katalogi prywatne